?איך לנהל חיים מספקים לנשים עם מוגבלויות

נשים עם מוגבלויות זוכות לעתים קרובות להתעלמות ולסטריאוטיפ בחברה. הם נתפסים כשבריריים ותלותיים, שאינם מסוגלים להשתתף באופן מלא בפעילויות יומיומיות או לקיים חיי מין מספקים. עם זאת, זה לא יכול להיות רחוק יותר מהאמת.

למרות האתגרים הפיזיים שהם עשויים להתמודד איתם, נשים עם מוגבלויות חיות את חייהן במלואם וממשיכות להשתתף בפעילויות היומיומיות הרגילות שלהן. הן אנשים חזקים, עצמאיים ונחושים שמסרבים לתת למוגבלות שלהם להגדיר אותם.

מללכת לעבודה או לבית הספר, ליהנות מתחביבים ולהתרועע עם חברים, נשים עם מוגבלויות שוברות מחסומים ומוכיחות שהן מסוגלות בדיוק כמו כל אחד אחר. נשים אלה עשויות לגשת למשימות באופן שונה או להשתמש בכלים הסתגלותיים, אך הן עדיין מסוגלות להשיג את מטרותיהן ולנהל חיים מספקים.

תחום אחד שהוא לעתים קרובות טאבו כשמדובר במוגבלויות ונשים הוא מיניות. החברה נוטה לראות נשים עם מוגבלויות כא-מיניות או כחסרות יכולת לקיים תשוקות מיניות. עם זאת, זה בכלל לא המקרה. נשים עם מוגבלויות הן יצורים מיניים ויש להן את אותם רצונות וצרכים כמו כל אישה אחרת.

הודות לרפואה המודרנית ולמכשירי עזר, נשים עם מוגבלויות מסוגלות להתגבר על מגבלות פיזיות ולעסוק בפעילות מינית (סקס, בשפה פשוטה יותר …). הם עשויים להשתמש בכלים אדפטיביים, כגון רמפות או ציוד מיוחד, כדי להפוך את החוויה לנוחה ומהנה יותר.

חשוב גם להכיר בכך שלנשים עם מוגבלויות יש את הזכות לעשות את הבחירות שלהן בכל הנוגע לפעילות מינית. הם מסוגלים לתת הסכמה ואין לעשות להם אינפנטיליזציה או למנוע מהם את ההזדמנות לחקור את המיניות שלהם.

למרבה הצער, עדיין יש סטיגמה סביב נשים מוגבלות ומיניות. נשים רבות עם מוגבלויות סובלות מאפליה ואינן מקבלות את אותם חינוך ומשאבים ללמוד על מין בטוח ואמצעי מניעה. זה יכול להוביל להריונות לא רצויים ולסיכון מוגבר לזיהומים המועברים במגע מיני.

חיוני שהחברה תשבור את הסטריאוטיפים הללו ותספק גישה שווה למשאבי בריאות מינית לנשים עם מוגבלויות. על ידי הכרה במיניות שלהן ומתן החינוך והכלים הדרושים, אנו יכולים להעצים נשים עם מוגבלויות לקבל החלטות מושכלות לגבי בריאותן המינית.

ישנם סיפורים מעוררי השראה רבים על נשים עם מוגבלויות שלא נתנו למוגבלות שלהן לעכב אותן במערכות היחסים שלהן. מהיכרויות ועד נישואים, נשים עם מוגבלויות מוצאות אהבה ונהנות ממערכות יחסים בריאות ומספקות.

דוגמה אחת כזו היא של אנני, אישה עם שיתוק מוחין שמצאה אהבה עם בעלה, ג'סטין. למרות האתגרים הפיזיים שלה, אנני הייתה נחושה בדעתה לא לתת למוגבלות שלה להגדיר אותה או לעכב את חיי האהבה שלה. היא וג'סטין נשואים למעלה מ-20 שנה ויש להם מערכת יחסים חזקה ואוהבת.

סיפור מעורר השראה נוסף הוא סיפורה של אלן סטול, משתמשת בכיסא גלגלים הנשואה באושר ואם לשני ילדים. בראיון לקוסמופוליטן היא שיתפה: "במובנים רבים, זה לא שונה מסיפור אהבה של אף אחד אחר. נפגשנו. התאהבנו. התחתנו. אני לא שונה מכל רעיה ואמא אחרת".

סיפורים אלה, ורבים אחרים, מוכיחים כי נשים עם מוגבלויות מסוגלות לקיים מערכות יחסים מספקות ואוהבות. אין צורך לרחם עליהן או לראות אותן כמי שאינן מסוגלות לקיים קשרים אינטימיים עם אחרים.

לסיכום, נשים עם מוגבלויות שוברות מחסומים וחיות את חיי היומיום שלהן במלואם, כולל בתחום המיניות. הגיע הזמן שהחברה תשנה את הלך הרוח שלה ותכיר בכך שנשים אלה הן אנשים חזקים ועצמאיים שמגיע להם שוויון הזדמנויות ומשאבים. על ידי קידום הכללה ושבירת סטריאוטיפים, אנו יכולים ליצור סביבה מקבלת ותומכת יותר עבור נשים עם מוגבלויות לשגשג בכל תחומי חייהן.