המשחקים הכי מניבים והכי יקרים בעולם

משחקים הפכו לחלק בלתי נפרד מחיינו, בין אם זה בטלפונים, במחשבים או בקונסולות שלנו. תעשיית המשחקים משגשגת, עם מיליארדי דולרים שנוצרים מדי שנה. עם זאת, כמה משחקים בולטים מהשאר ונודעו כמשחקים הרווחיים ביותר בעולם.

במאמר זה, נסתכל מקרוב על המשחקים האלה ומה עושה אותם כל כך רווחי.

1. Fortnite

Epic Games פורטנייט כבש את עולם הגיימינג בסערה מאז השקתו ב-2017. המשחק הוא תופעה עולמית, עם למעלה מ-250 מיליון שחקנים רשומים והכנסות חודשיות של מעל 300 מיליון דולר. המשחק זמין בחינם אך מייצר את הכנסותיו באמצעות רכישות בתוך המשחק, כגון תלבושות, מהלכי ריקוד ופריטים וירטואליים אחרים.

ניתן לייחס את ההצלחה של פורטנייט למשחקיות הייחודית והממכרת שלו, עדכונים שוטפים ושיתופי פעולה עם זיכיונות פופולריים כמו מארוול ו-DC. המשחק גם מארח טורנירים רבים, עם פרסים כספיים בשווי מיליוני דולרים, מושך אפילו יותר שחקנים ומייצר יותר הכנסות.

2. League of Legends

League of Legends (LOL) הוא משחק זירת קרב מקוון מרובה משתתפים (MOBA) שפותח והופץ על ידי Riot Games. המשחק קיים מאז 2009 ורק גדל בפופולריות וברווחיות. יש לו מעל 100 מיליון שחקנים חודשיים, ובשנת 2020 הוא הניב מעל 1.75 מיליארד דולר בהכנסות, מה שהופך אותו לאחד ממשחקי המחשב הרווחיים ביותר בעולם.

LOL ניתן לייחס את ההצלחה של LOL למודל המשחק החינמי שלו, עדכונים שוטפים וסצנה תחרותית. המשחק מארח אליפות עולם שנתית עם מאגר פרסים של מעל 6 מיליון דולר, המושך מיליוני צופים ברחבי העולם.

3. Honor of Kings

Honor of Kings, הידוע גם בשם Arena of Valor, הוא משחק MOBA נייד שפותח והופץ על ידי Tencent Games. המשחק שוחרר בשנת 2015 והפך לאחד ממשחקי המובייל הרווחיים ביותר בעולם, עם הכנסות של מעל 2.5 מיליארד דולר בשנת 2020 לבדה.

למשחק יש מעל 100 מיליון שחקנים יומיים, בעיקר בסין ובדרום מזרח אסיה. את רווחיותה ניתן לייחס לפופולריות שלה בשוק הסיני, שם היא מייצרת את רוב הכנסותיה. המשחק כולל גם שיתופי פעולה עם זיכיונות פופולריים כמו DC ומארוול, ומניב הכנסות גדולות עוד יותר.

4. פוקימון Go

פוקימון גו הוא משחק מובייל מבוסס מיקום שפותח והופץ על ידי ניאנטיק. המשחק שוחרר בשנת 2016, ובתוך חודש היו לו מעל 100 מיליון הורדות, מה שהופך אותו לאחד המשחקים הצומחים ביותר בהיסטוריה.

הכנסות המשחק מגיעות בעיקר מרכישות בתוך האפליקציה של פריטים המסייעים לשחקנים במסע שלהם לתפוס פוקימון. בשנת 2020, המשחק הניב הכנסות של 1.2 מיליארד דולר ויש לו מעל 147 מיליון שחקנים פעילים ברחבי העולם. ניתן לייחס את הצלחתו לשימוש בטכנולוגיית מציאות רבודה ולגורם הנוסטלגיה לזיכיון פוקימון.

5. Minecraft

Minecraft הוא משחק וידאו ארגז חול שפותח והופץ על ידי Mojang Studios. המשחק יצא בשנת 2011 ומאז הפך לאחד המשחקים הפופולריים והרווחיים ביותר בכל הזמנים.

המשחק מכר מעל 200 מיליון עותקים, עם מעל 126 מיליון שחקנים פעילים בחודש. היא מייצרת את הכנסותיה באמצעות מכירות משחקים, רכישות בתוך המשחק של סקינים ומכירות מרצ'נדייז. בשנת 2020, מיינקראפט הכניס מעל 594 מיליון דולר, מה שהופך אותו לאחד המשחקים הרווחיים ביותר של השנה.

לסיכום, המשחקים הללו לא רק כבשו את ליבם של שחקנים ברחבי העולם, אלא גם הניבו הכנסות של מיליארדי דולרים. ניתן לייחס את הצלחתם לגורמים שונים, כגון משחקיות ייחודית, עדכונים שוטפים ושיתופי פעולה עם זיכיונות פופולריים. ככל שתעשיית המשחקים ממשיכה לצמוח, אנו יכולים לצפות לראות משחקים נוספים מצטרפים לרשימת המשחקים הרווחיים ביותר בעולם.