הנשיאים הצעירים ביותר של 10 השנים האחרונות

בעשור האחרון גל של מנהיגים צעירים נכנסו לתפקידם כנשיאים במדינות שונות בעולם. מנהיגים אלה לא רק הביאו פרספקטיבה רעננה לנוף הפוליטי, אלא גם ניפצו את התפיסה עתיקת היומין שנשיא חייב להיות מנוסה, מנוסה ומבוגר יותר. הנשיאים הצעירים ביותר של 10 השנים האחרונות הוכיחו כי גיל הוא רק מספר כשמדובר במנהיגות והראו כי מוחות צעירים מסוגלים לנווט את מדינותיהם לעבר התקדמות ופיתוח.

אחד הנשיאים הצעירים ביותר להנהיג מדינה בשנים האחרונות הוא עמנואל מקרון מצרפת, שנכנס לתפקידו ב-2017 בגיל 39. מקרון, בנקאי השקעות ושר כלכלי לשעבר, הקים תנועה פוליטית בשם "En Marche!" שניצחה את הבחירות בצרפת ודחפה אותו לנשיאות. צעירותו ומדיניותו הפרוגרסיבית הביאו אנרגיה חדשה לפוליטיקה הצרפתית וזכו לתשומת לב בינלאומית.

בצפון אמריקה, ג'סטין טרודו הפך לראש הממשלה ה-23 של קנדה בשנת 2015 בגיל 43. כבנו של ראש הממשלה לשעבר פייר טרודו, הוא ירש מורשת פוליטית, אך חצב את דרכו על ידי קידום מדיניות כמו שוויון מגדרי, גיוון ושינויי אקלים. אישיותו הכריזמטית ונוכחותו ברשתות החברתיות קנו לו קהל מעריצים עולמי והפכו אותו לדמות פופולרית בקרב צעירים.

בדרום אמריקה, סבסטיאן פיניירה הפך לנשיא צ'ילה בפעם השנייה בשנת 2018 בגיל 68. כהונתו הראשונה הייתה מ-2010 עד 2014, מה שהפך אותו לנשיא הראשון שנבחר באופן דמוקרטי בהיסטוריה של צ'ילה שכיהן כהונות לא רצופות. למרות גילו, פיניירה ידוע בחושיו הפיננסיים ובעל שווי נקי משמעותי, מה שהופך אותו לאחד הנשיאים העשירים בעולם. הקדנציה השנייה שלו מאופיינת בהבטחות לטפל בנושאים כמו עוני, אי-שוויון ורפורמות בחינוך.

באפריקה, הנשיא הצעיר ביותר שמכהן כיום הוא ללא ספק בן דורו של עמנואל מקרון, ז'ואאו לורנסו מאנגולה, שנכנס לתפקידו ב-2017 בגיל 63. לורנסו, לשעבר שר ההגנה ותומך המפלגה במפלגה, הוכרז כנשיא רפורמיסטי ויזם צעדים לטיפול בשחיתות ולהחייאת כלכלת המדינה. הוא גם נקט צעדים לשיפור החינוך והבריאות, במיוחד עבור הצעירים במדינה.

באסיה, הנשיא הצעיר ביותר שנכנס לתפקידו בעשור האחרון הוא ג'וקו ווידודו מאינדונזיה, שנכנס לתפקידו ב-2014 בגיל 53. ווידודו, איש עסקים לשעבר בתחום הרהיטים ופוליטיקאי מקומי, זכה לשבחים על סגנון המנהיגות הצנוע והארצי שלו. הוא נתן עדיפות לפיתוח תשתיות ויישם מדיניות למשיכת השקעות זרות ולקידום צמיחה כלכלית. ווידודו נבחר מחדש לכהונה שנייה ב-2019, מה שמוכיח את הפופולריות והשפעתו על התקדמות המדינה.

הנשיא הצעיר ביותר במזרח התיכון ובעולם הערבי הוא בן דורו של עמנואל מקרון מ-2017, מון ג'ה-אין מדרום קוריאה. בגיל 66, מון נכנס לזירה הפוליטית כעורך דין לזכויות אדם ופעיל אזרחי וזכה לשבחים כ"נשיא העם" על מאמציו למען שקיפות ממשלתית ושוויון חברתי. הוא גם מילא תפקיד מרכזי בייזום שיחות ובשיפור היחסים עם צפון קוריאה, הישג היסטורי לאזור.

עלייתם של מנהיגים צעירים אלה בעשור האחרון הראתה כי הגיל אינו קובע את יכולתו של אדם להנהיג מדינה. עם רעיונותיהם החדשניים, המדיניות הפרוגרסיבית והגישה הדינמית שלהם, הם העניקו השראה לדור חדש של מנהיגים והביאו תקווה לעתיד בהיר יותר. סיפוריהם של נשיאים אלה משמשים תזכורת לכך שהנוער יכול לחולל שינוי חיובי ושעתיד עולמנו נמצא בידיים טובות.